SALGSBETINGELSER
Disse salgsbetingelsene gjelder for alt av:
Kjøp av kurs, konferanse, utdanning og timer, samt varer og tjenester gjennom Yoba (inkludert tidligere Magnus Meditasjon og YOBA AS) til kunder og forbrukere som kjøper og bestiller fra nettsiden, via Vipps, PayPal, Klarna, Faktura og pr. mail og ellers alle våre betalingskanaler.
Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.
Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av epost ved bestilling.
1. AVTALEN
Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i
bestillingsløsningen i nettbutikken.
Herunder blant annet opplysninger om arrangementets tid, sted, innhold, pris og betingelser, eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post), samt disse salgsbetingelsene.
2. PARTENE
Selgere er:
YOBA AS / Organisasjonsnummer: 931 141 147
(tidligere Magnus Meditasjon / Organisasjonsnummer: 915165036)
Kontaktadresse: Lonøyveien 278, 1684 VESTERØY
Telefon: + 47 911 66 196
Mailadresse: post@yoba.no / hei@yoba.no
Nettside: www.yoba.no
Kjøper: er den person som personalia er opplyst i bestillingen, og er over 18 år.
3. ANGRERETT
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp av fysiske produkter, du som kunde kan returnere produktene i 14 dager fra mottak.
Angreretten gjelder ikke for påmelding til fysisk eller digitale kurs, utdanning, retreats, konferanser og andre arrangementer.
Se punkt 5 ved avmelding.
4. PÅMELDING
Påmelding til våre timer, kurs, utdanninger og konferanse er økonomisk bindende.
Når du melder deg på forplikter du deg samtidig til å betale deltakeravgiften i sin helhet.
5. AVMELDING
Vi tilbyr ikke refusjon av deltakeravgift, studieavgift og/eller depositum.
Vi anbefaler derfor deltakere å tegne egen reiseforsikring for å dekke eventuelle tap ved avbestillinger grunnet sykdom eller andre uforutsette hendelse.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling, dersom kurs/utdanning/konferanse er fulltegnet.
Da vil deltakeravgift bli refundert i sin helhet.
6. DELTAKERPLASS - BYTTE AV
Det er mulig å bytte deltakerplass fra et kurs til en annet kurs dersom det er ledige plasser.
Evt. et mellomlegg vil bli fakturert om kjøper ønsker å bytte til et kurs i en annen prisklasse.
Om du er forhindret i å komme en kursdag, kan du ved å gi Yoba beskjed, bytte til ett annet kurs,
dersom det ikke er fulltegnet.
7. OVERFØRE DELTAKERPLASS TIL EN TREDJE PERSON
Ved ikke påbegynt kurs/utdanning, kan kjøper selv selge sin plass til en tredje person.
Dette skal ikke av noen art, lastes Yoba.
Første kjøper vil bli belastet kurset uavhengig til hvem og når kurset overføres til en annen.
Første kjøper har da plikt til å informere om byttet og til hvem plassen er solgt til, til Yoba umiddelbart,
- senest 7 dager før oppstart, etter overføringen.
Yoba forholder seg kun til første kjøper inntil faktura(er) er betalt i sin helhet.
8. HVA SKJER MED DELTAKERAVGIFT VED AKUTT SYKDOM?
Dersom en deltaker blir forhindret fra å delta på grunn av sykdom, tilbyr vi som arrangøren dessverre ikke refusjon. Vi anbefaler derfor at deltakerne sikrer seg reiseforsikring som dekker avbestilling ved sykdom, slik at de kan søke refusjon gjennom sitt forsikringsselskap, eller ved andre uforutsette private hendelser.
Om kjøper blir syk rett før/under fysisk Instruktør helgekurs, vil kjøper få tilbud om å bytte fra fysisk kurs til nettkurs, eller tilsvarende tilgjengelig deltagerplass ved en annen anledning.
9. LEVERING AV UTDANNING OG ARRANGEMENTER
Alle arrangement arrangert av Yoba, leveres på oppgitt kursdato, tidspunkt og på det stedet som er oppgitt på nettsiden, med informasjon om utdanningen ved påmelding, med forbehold om nok solgte plasser.
Yoba tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig.
Vi forbeholder oss retten til at bilde-/skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettportal, våre sosiale medier, vår markedsføring eller på annen måte. Vi forbeholder oss retten til å sette inn Vikar ved fravær hos oppsatt Lærer.
Yoba forbeholder seg retten til å flytte tidspunkt på kurs/timer med for få deltakere.
Det vil da bli sendt ut mail og/eller sms med beskjed om flytting senest 3 uker før planlagt kursdato.
10. AVLYSNING/UTSATTE INSTRUKTØR-KURSHELGER OG ARRANGEMENTER
Ved akutt sykdom eller frafall hos instruktør kan planlagte kurs, utdanninger og timer bli utsatt. Yoba vil alltid forsøke å sette inn en vikar eller endre tidspunkt der det er mulig, for å unngå utsettelser eller endringer.
Ved fullstendig avlysning vil du få tilbud om å delta på et tilsvarende arrangement ved et senere tidspunkt eller bytte til et av våre andre arrangementer. Om dette ikke lar seg gjøre, vil du få refundert kursavgiften minus et gebyr på kr. 599,- for å dekke kostnader i forbindelse med påmelding.
På grunn av løpende bestilling av materiale og begrenset lagerkapasitet, ser vi oss nødt til å ha bindende påmelding. Om vi skulle ha for få påmeldte til å gjennomføre et kurs på planlagt tidspunkt, vil kursdato bli flyttet, eller du vil få tilbud om tilsvarende helgekurs eller nettkurs.
Vi har dessverre ingen refusjon av hele kursavgiften. Vi henstiller til å sjekke dine egne forsikringsvilkår for eventuelle tilbakekrav. Refusjon gis ikke ved andre uforutsette hendelser forårsaket av "force majeure". I slike tilfeller vil vi tilstrebe å endre kurstidene.
11. RABATT PÅ INSTRUKTØR-KURS
Rabatter gis ved bestilling av 2 eller flere kursplasser. Ta kontakt med oss for et pristilbud.
Gjelder ikke allerede rabatterte priser.
12. KJØP AV FYSISKE PRODUKTER/MATERIELL UTEN KURS,
DINE RETTIGHETER VED FEIL OG MANGLER. (Reklamasjon)
Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen,
omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves.
Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse.
Feil du oppdager innen rimelig tid etter at du fikk produktene, skal imidlertid normalt regnes som
feil som har oppstått før du fikk produktene.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig.
Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen.
Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist.
Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig, gjerne med foto.
Yoba vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner.
Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten.
Angreretten er 14 dager fra forbrukeren får varen i fysisk besittelse.
13. YOBAS LÆRERUTDANNING
Gjelder 6 mnd / 250 timers "Lærerutdanning med Mentaltrener-sertifisering", inkludert opphold og helpensjon.
Depositum er på kr. 9.900,- og betales ved påmelding. Dette sikrer deltagelse på studie.
Ved påmelding gis det tilgang til Yobas digitale kursportal med våre ulike nettkurs.
Påmeldingen er bindende, og medfører bindende betaling for restbeløp til utdanningen. Faktura(er) sendes pr. mail.
Ved færre enn 4 påmeldte elever vil utdanningen i første omgang bli utsatt, ved full avlysning vil innbetalt studieavgift refunderes; med unntak av Depositum på kr. 9.900,- som ikke vil tilbakebetales, men dekker avgifter, Material-sett og tilgang til Digitale Kurs. Dette vil være deltagerens til odel og eie.
14. SKADER
Yoba har ikke ansvar for varer som blir skadet i frakt.
Yoba har ikke ansvar for din fysiske, mentale eller emosjonelle helse når du er deltaker hos oss, bor på vår lærerutdanning, eller anvender teknikker du har lært hos oss, som du praktiserer hjemme eller på kurs eller under utdanning i møte med andre voksne eller med barn.
Når du melder deg på som deltaker hos Yoba aksepterer du at du selv er ansvarlig for din kropp og din helse.
Du sier deg enig i at du ikke kan saksøke Yoba eller Yoba sine Lærere eller Instruktører for skader du pådrar deg på kurs,
eller på vei inn eller ut fra kurslokalet.
Yoba er ikke ansvarlig for dine eiendeler som mobil, penger, klær i garderoben eller bil som står parkert foran kurslokalet, mens du er på kurs, under opphold eller på arrangementer arrangert av Yoba.
Yoba har ingen plikt til å erstatte eiendeler som går tapt i forbindelse med din kursdeltakelse.
Yoga, mindfulness og meditasjon erstatter ikke tradisjonell - medisinsk eller profesjonell behandling,
men kan være et tilleggs-alternativ i livets ulike faser.
14. PERSONOPPLYSNINGER
Yoba behandler bare personopplysninger du oppgir til oss, for å kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg.
Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:
- du har samtykket i utleveringen, eller
- når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller
- i lovbestemte tilfelle.
Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du når som helst kontakte oss på post@yoba.no.